To be, or not to be...

NOT be, snälla fysikprov, not be. Det är en himla massa formler som verkar vara väldigt nära släkt med varandra, så det är omöjligt att komma ihåg alla. Det är medelhastighet hit och momentanhastighet dit, fint vadderat med lite delta, acceleration, vt-diagram, st-diagram och en massa annat. Puuh. Och det här är bara början på fysik 1, hur ska det då bli i slutet av fysik 2? Hemska tanke.
 
Och tandläkartid idag också. Hur bra kan det bli liksom? Tur att vi har hemstudiedag, annars skulle lilla Lisas tillstånd inte vara så vackert. Får väl sätta mig och virka lite när jag kommer hem från biblioteket, för att lugna ner mig. Tack vare den skönhetsbehandling jag utsatte mitt rum för i helgen har jag återupptäckt virkning, så ska nog börja med det igen.
 
Nej, nu måste jag återgå till formelsamlingen och övningsuppgifterna, om jag inte vill misslyckas totalt på provet imorgon. Tur att vi inte har några andra lektioner efter provet, då kan jag gå hem och gråta och tröstäta efteråt.
 
 
Den här låten har gått varm i mina högtalare de senaste dagarna. Önskar att jag hade noterna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisflisan

Inget originellt.

RSS 2.0