On and off

Nej, jag är inget bra bloggmaterial. Får mina inspo-ryck, när jag bloggar ett tag, sen tröttnar jag och slutar. Men nu fick jag ett ryck igen. So I figured: why not?
 
Ska väl dra en snabb update på vad som hänt de senaste nio månaderna:
  • Jag har gjort slut med min första pojkvän, vilket var jobbigt just då, men nu är jag bara glad att jag gjorde det.
  • Jag har haft vääärldens roligaste sommarjobb, på Löfstad slott utanför stan.
  • Jag har gjort en rundresa i Danmark med min familj. Kul att äntligen få se Danmark!
  • Min familj har tagit emot Ricardo, en utbytesstudent från Brasilien. Det är jättekul att ha fått en bror!
  • Jag har börjat tvåan på gymnasiet.
  • Jag har genomgått lite personliga trauman, som jag har klarat mig igenom. Jag lärde mig mycket, men jag hoppas att jag slipper något liknande väääldigt länge.
  • Jag har gjort en resa till Taizé, ett kloster i Frankrike. Det var underbaraste veckan på länge, precis vad jag behövde.
  • Jag har träffat min nuvarande pojkvän, Viktor. Vi träffades faktiskt i Taizé, rolig historia, ska dra den någon gång (dokumentera för framtida generationer menar jag). Dessvärre bor han i Hudiksvall, vilket är 46 mil norr om Norrköping.
Löfstad slott där jag jobbade i somras
 
Min arbetsuniform. Ja, det kändes som att befinna sig i 1800-talet.
 
 En utsiktsbild från Köpenhamn :)
 
 Normala syskonen var det ja...
 
 Underbara Taizé! Jag kommer berätta om det också i ett annat inlägg.
 
Jag och Viktor aka världens finaste.
 

Så, här är det. En snabbresumé av de senaste nio månaderna i mitt liv. Jag återkommer snart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisflisan

Inget originellt.

RSS 2.0