Kärlek

Det gick sådär med att plugga, men till mitt förslag försökte jag faktiskt! Det är bara det att dels hittade jag inte så mycket fakta på sidorna som min lärare hade sagt att vi skulle kolla på, och dels är uppgiften så tråkig, så jag tyckte att det var bättre att fokusera på svenskan istället. Det var bara det att på något sätt hamnade jag på youtube och kollade på Nirvana-videos. Åh, det är kärlek! Jag har bara lyssnat på Nirvana i lite mindre än ett år, men de blir bara bättre och bättre för varje gång jag lyssnar. Jag har nästan lyssnat sönder Nevermind, så nu håller jag på och lyssnar igenom In utero. Här kommer mina favoriter just nu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag vet, den sista verkar totalpervers när man hör den första gången (läs "bara man ser titeln"), men jag älskar budskapet. För de som inte förstår (vilket inte är så konstigt eftersom Kurt Cobain inte ens räknade med att någon skulle förstå) så är låten ett ställningstagande för kvinnors rättigheter och mot våldtäkt. Japp, det var gott gry i den pojken.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisflisan

Inget originellt.

RSS 2.0