Eeeeeeh...

Nu försvann motivationen. Orkar inte blogga just nu. Vill bara lägga mig och läsa min älskade bok, "Mockingjay" av Suzanne Collins. Jag och den kära Blåsbert (min klarinett) ska ut på gruppträff med en massa andra. Med andra ord, kvartettrep står på världsagendan ikväll. På tal om det, så kan framtida jag ju få se hur min agenda eftermiddagen den 22 mars 2013 såg ut.
 
  • Äta pannkakor som Märtsoni håller på med. Ibland är det bra att ha en lillasyster som anser sig själv höra hemma i köket. Ja, förutom det att hon alltså inte anser sig höra hemma vid diskhon.
  • Ligga i soffan och läsa (på tal om det kanske jag ska komma med ett inlägg i "Ur Lisas bokhylla" snart, så framtida jag får se vad 2013-Lisa läste).
  • Kanske spela piano. Mamma var ju så snäll och beställde notboken från Pride and Predjudice åt mig som en överraskning, så jag kanske masar mig upp på pianopallen (som just nu ser väldigt obekväm ut. Inget ryggstöd, hård sits osv. Vad är det här?) och anstränger mina stackars ögon och min obefintliga hjärna till att läsa de där flugskitarna noterna. Just det, jag hittade ju nya noter igår, de kan jag ju spela! Fast då måste jag sitta och titta på datorn som en annan psykstörd (mig själv alltså) och det orkar jag inte. Får vänta tills ikväll när pappa kommer hem och förhoppningsvis har skrivit ut dem, eftersom jag glömde göra det i skolan.
  • Skrämma liv i blåsmusklerna och läsa ännu mer flugskitar noter. Det omtalade kvartettrepet som kommer dra till sig hela vääääärldens uppmärksamhet alltså.
  • Komma hem och dö i soffan. Blir nog jobbigt för ma famille att transportera bort ett lik från soffan, men de får väl visa lite hänsyn. Det är ju jag som kommer dö liksom.
  • Nej just det, jag och mamma skulle boka hotell i den franska huvudstaden. Fast det kan man ju ligga i soffan och göra. Så det går ju faktiskt att kombinera med ovanstående punkt. Montmartre, Quartier Latin eller något lite mer centralt, det är sådana problem jag kommer behöva brottas med ikväll. Puuh, blir nog en tidig sänggång för lilla Lisa ikväll, inget partyparty här inte.
Nu börjar det lukta pannkakor, så jag ska låtsas vara upptagen med viktigt skolarbete en liten stund till, så har pannkakorna helt plötsligt och helt magiskt gjort sig själva. Det är inget mindre än under som sker i det Arvidssonska residenset på daglig basis. Fantastiskt.
 
En passande bild som beskriver mitt nuvarande fysiska och psykiska tillstånd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisflisan

Inget originellt.

RSS 2.0