Samtal vid middagsbordet hemma hos mig

Ett lösryckt stycke ur en konversation som ägde rum här hemma för ungefär en halvtimme sedan. Familjen sitter och leker "Ett skepp kommer lastat", och det är syrrans tur. Hon ska komma på något på bokstaven Ä. Hon tänker länge, föreslår "älskvärda idioter", det godkänns inte, hon tänker vidare, pappa föreslår "skogens konung". Sen kommer hon på något eget:
Syrran: Göran Bengtsson.

(Tystnad. Sen asgarv.)
Jag: HUR kom du fram till det?
Mamma: Hon kanske tänkte på Göran Persson.
Pappa: Fast han är inte skogens konung.
J: Han kanske tror att han är det.
M: Älskvärd är han inte heller.
P (till S): Det är bara helfel, du får ta något nytt.
S (lite surt): Då tar jag väl älgar då...
Fördelen med min familj är att vi har väldigt roligt... ibland...
Nu ska jag snart gå och lägga mig, så: Godnatt! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisflisan

Inget originellt.

RSS 2.0