NEJ!!!

Dagen har varit minst sagt turbulent. Ungefär 13.25 får vi reda på att Khaddafi har gripits. När jag börjar leta på de stora tidningarnas hemsidor, ser jag i lokaltidningen att vår skola hotas av nedläggning. Och några minuter senare får vi reda på att Khaddafi antagligen har dött. Inte så konstigt att jag har varit helt uppe i varv hela eftermiddagen. Här kan man läsa om skolans eventuella nedläggning. Hela artikeln är väldigt vinklad, så ta det med en nypa salt när ni läser det.
Hjärnan började genast tänka ut olika sätt att protestera, och nu är jag fast besluten att kämpa så mycket jag kan för att rädda skolan. Det påverkar inte mig, skolan kommer i så fall läggas ner efter att jag har slutat nian, men jag kommer kämpa för min lillasyster, kusin, kompis  och alla andra som påverkas av det här. Och inte minst för att jag tycker det är en jättebra skola som förtjänar att få vara kvar.
Ungefär så här fast 10 gånger värre känner jag mig just nu.

Det känns väldigt vardagligt att behöva plugga till ett SO-prov nu, men tyvärr så måste jag det. Om vi inte hörs mer ikväll, så hörs vi imorgon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisflisan

Inget originellt.

RSS 2.0