Hemma igen, och en fruktansvärd nyhet

Ballongfärden blev inställd, tydligen blåste det för mycket. :( Vi är hemma nu, och jag ska snart gå och lägga mig och lyssna på åskan och försöka tänka på något annat än det hemska som har hänt i Oslo. Det är helt hemskt. Jag orkar inte tänka eller skriva mer om det just nu, jag har redan försökt smälta det i flera timmar utan att lyckas, så jag ska ta upp det imorgon igen.
Här åskar och blixtrar det, och regnar som bara den. Rent busväder, som vi sa när vi var små, alltså. Jag ska gå och lägga mig i sängen och läsa något roligt, så jag jobbar upp lite myskänsla. Det känns som att det behövs. Jag gillar egentligen åska och blixtar, men mer på dagen. Då kan man sitta inne och mysa och titta på film. Men nu får jag väl läsa istället. Jag kom hem med en ny dvd- box med Poirot, så om det är sånt här väder imorgon så får jag väl inviga den. :)
Jag avslutar dagen med två härliga semesterbilder. Känns som att det behövs, nu när åskan börjar friska i riktigt ordentligt. Det är nästan obehagligt, det mullrar riktigt högt. Då och då (allt oftare) lyser himlen upp av blixtar, och regnet bara vräker ner.
Ha en bra natt, och sov gott! Ta hand om varandra! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisflisan

Inget originellt.

RSS 2.0