Error...

Jag kom inte på någon bra rubrik. ;)
Jag har ju inte skrivit något blogginlägg på några dagar, så nu tänkte jag skriva ett. ;) Jag har jobbat nästan varenda dag den här veckan. Jag hade ledigt i torsdags, men det är all ledighet jag har haft den här veckan. Men nästa vecka ska jag vara ledig nästan hela veckan. Jag måste vila innan jag ska vara igång oavbrutet i två veckor. ;)
Men nu tänkte jag lägga upp en ny bok i kategorin "Ur Lisas bokhylla".
Boken heter "Fara på taket Lotta", och är en del i en gammal bokserie om en tonårig skolflicka som heter Lotta. Hon har tyvärr väldigt mycket otur, men tack vare sitt "goda hjärta" skaffar hon sig många vänner. I bokserien som innehåller 47 böcker får man följa henne från när hon är 13 år gammal tills hon har gift sig och jobbar på ett bokförlag. I den sista boken är det hennes dotter som skriver, och berättar om en sommar ute på familjens lantställe. Just den här boken är den enda boken som är lite spännande. Lotta hjälper till att ta fast tjuvar som tänkte smuggla ut viktiga kemiska formler ut ur landet.
Böckerna är roliga, och jag skrattar högt flera gånger. Jag rekommenderar dem till personer som gillar att skratta. Böckerna är skrivna från 1959 och fram till 1990-talet. De går inte att hitta i vanliga bokhandlar, men de brukar gå att hitta på Blocket eller Tradera. Det var där jag hittade de jag inte hade.
Nu håller batteriet på att ta slut, så nu får jag avsluta. Jag måste ändå gå och lägga mig, jag ska jobba imorgon.
Godnatt! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisflisan

Inget originellt.

RSS 2.0