En klassisk deckare

Först ut i kategorin "Ur Lisas bokhylla" är en bok som jag har med mig i bilen upp till Stockholm idag. Agatha Christies Hallowe'en party.
Bättre bild kommer senare.

Det här är en pocketbok på engelska. Jag köpte den på Malta, i en bokaffär som hette Agenda Bookshop. De hade i princip alla böcker man någonsin skulle kunna komma på att man skulle vilja ha. :) De hade t. ex. de allra flesta av Agatha Christies böcker.
Just den här boken handlar om en 13-årig flicka som blir dränkt i en balja under en halloween fest. En berömd deckarförfattarinna som är närvarande kontaktar sin vän, detektiven Hercule Poirot, och ber honom att lösa fallet.
Jag kan rekommendera boken till deckarfantaster som inte blir avskräckta av lite äldre språk. Gillar man deckare är Agatha Christies böcker ett måste, de är riktigt bra. Hon skrev pusseldeckare, alltså deckare där läsaren får alla ledtrådar som behövs för att själv kunna lösa fallet. Jag har sett väldigt många filmatiseringar av hennes böcker, Hallowe'en party har jag också sett för länge sen. Anledningen till att jag valde just den här boken är att jag har sett den, men inte kommer ihåg den. Jag är inte så van vid att läsa på engelska, och då tänkte jag att det kan vara bra med något där jag kan lite, men ändå vill veta hur det går.
Jag har inte läst hela boken än, så jag kan inte ge någon hel recension av den. Jag tänkte mest ha den här kategorin så att man kan få ett hum om vad jag läser. (Väldigt blandat, kan jag säga.)
Vad läser ni för böcker? Vad tycker ni om deckare? :)
Kram Lisa.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisflisan

Inget originellt.

RSS 2.0