Så har man då fått svininfluensan...;-)

Igår blev jag alldeles förkyld, och idag ärdet nästan ännu värre. Näsan rinner som ett vattenfall, huvvet bankar, halsen envisas med att göra ont, och känner mig helt enkelt allmänt matt. Nån som har samma ska? ;-) Känner redan två stycken som har haft samma sak, och en tredje som kanske håller på och få det. Inte kul. Men jag vill bli frisk tills imorgon, eller iaf tills på söndag, för då är det sista tävlingen ute för säsongen, och den vill jag inte missa. Men som det ser ut nu kommer jag att göra det :-( Buuuhuuuu!!!! Jag vill tävla! Det är så kul!

Nu ska jag gå och bädda ner mig i soffan och läsa min kära bok av Agatha Christie; Ett mord annonseras. Alla sjuor på min skola har en lästävling, som går ut på att få så högt medeltal boksidor (alltså ska vi läsa så många sidos i en bok som handlar om skräck och rädsla, som är temat vi håller på med just nu i svenskan, och sen räknar Lena ut medeltalet). När vi hade svenska hade 7b redan fått fram ett medeltal, som var 51 sidor. Men vi fick 161 sidor. Det var nog mest Matildas förtjänst, för hon hade läst över 400 sidor (jag hade läst 143 sidor i den boken, men jag hade läst kanske typ 300 sidor i andra böcker;-).

Nej, nu går jag och lägger mig i soffan innan jag helt snorar ner datorn;-)
Kramizz (och bli inte sjuka nu, så ni kanske inte vill krama mig, eller;-)!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisflisan

Inget originellt.

RSS 2.0