Läxor...

Hur har ni haft det då? Jag har haft det bra. Konserten igår var jättebra, men jag var jättetrött (jag hade varit uppe till typ halv ett på natten och sett en film som gick på svt), så jag... jo, det är sant! JAG SOMNADE!!! Mitt i första delen så somnade jag, men huvudet stött i handen och lutandes en aning mot den ena av stolarna bredvid mig (i den ena satt mamma, den andra var tom) somnade jag så lugnt och stilla, och sov ända till pausen. När jag vaknade stod alla blåsare upp och de andra i publiken applåderade, och där satt jag och hade precis tagit en tupplur! Gissa om jag skämdes!

Efter konserten gick vi och fikade på ett trevligt café i närheten av konserthallen. Sen gick jag och köpte lite saltlakrits (har jag sagt att jag är beroende av saltlakrits, hehe), och sen åkte vi hem. Genast när vi kom hem skrudade jag mig i ett par gamla mjukisbyxor, ett linne och en stickad tröja (som mamma har stickat, faktiskt) i storlek XXXL, hehe. Ni vet där ärmarna och bålen går ihop (på tröjan alltså), det är ungefär nere vid slutet av bröstkorgen ;P Iaf, sen satt jag på min säng och läste och åt saltlakrits. :D Det är så gott med saltlakrits! Har jag nämnt det förut...;)

Och nu sitter jag här, med en del läxor som borde bli gjorda. Men än har inte allt blivit gjort, fast jag tycker att jag har varit ganska duktig ändå, jag har gjort ungefär hälften på en engelska-uppsats som ska lämnas in imorgon, och då har man lektionen imorgon på sig att göra klart. Jag tog med lite svenska hem också, för jag tycker att jag ligger lite efter i det. Så jag tog med det hem för att jobba ikapp de flesta i klassen, även fast det finns de som ligger efter mig. Men ni som är som jag (smart ;) lätt för att lära och oftast bra resultat på prov och liknande) vet hur jobbigt det är att ligga efter, så förhoppningsvis förstår ni mig.

Aja, nu måste ag allt börja jobba igen. Ha det bra, så hörs vi snart!
Kram Lisa, läxfantasten ;)

P.S. Parlamentet ikväll!!! Yes, äntligen börjar det igen!!! Som jag har lääängtat och vääääntat! Kommer sitta klistrad framför TV:n såklart! D.S.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisflisan

Inget originellt.

RSS 2.0