mmm (miss marple maraton)

Jag har precis sett klart det andra avsnittet av Miss Marple på Tv4 Play. Och innan jag såg 4.50 från Paddington (som det andra avsnittet hette) såg jag det första avsnittet; Mordet i prästgården. I love Miss Marple! <3 Skulle någon fråga mig vilken fantasifigur jag beundrar mest skulle jag utan tvekan svara: Jane Marple! Jag rekommenderar verkligen den tv-serien. Ja tror att Miss Marple är mitt favoritprogram. Geraldine McEwan, som spelar Miss Marple är helt underbar! Agatha Christie skriver verkligen fantastiska deckare. En deckare är bra när (säger jag som den deckarexpert jag är;) jag ser på både Miss Marple och Morden i Midsomer varje vecka):

1. Det är en bra och härlig huvudperson (miss Marple är helt underbar).
2. Det är kluriga lösningar, det ska nästan vara så man inte hänger med, men bara nästan.
3. Mördaren är någonman inte alls förväntar sig att det är, någon helt otippad.

Det var allt jag kunde komma på, jag får skriva mer senare idag eller imorgon (det var fasligt vad många Miss Marple det blev i det här inlägget;). Eller, det kanske inte blir något inlägg imorgon, för farfar kommer då, och då kan man ju inte sitta vid datorn så mycket;) Och nej, jag har inte kommit på vad det var jag tänkte skriva imorse, jag vet inte om jag kommer komma på det. Jag kanske laddar upp några bilder på hur det går för mig med servettvikningen;)

Kramizz!
P.S. Ledsen att det kan vara lite dålig bildkvalitet på vissa bilder, alla foton är tagna med min mobil, men jag ska lära mig att lägga ut bilder från vår vanliga kamera;) D.S.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisflisan

Inget originellt.

RSS 2.0