dödstrött & hungrig

Idag har Märta och jag varit hos mormor. På förmiddgaen höll jag på att dåsa bort, det enda lite mer fysiskt krävande jag gjorde var att lämna tillbaka en plastback som mamma hade köpt en massa jordgubbar i förra veckan;) Annars låg jag bara i soffan och läste, löste korsord och stickade. På eftermiddagen cyklade vi till Abborreberg och badade och hade lite picknick. Mysigt, mysigt! Fast det var lite äckligt när det var algbotten:p

Jag var in på biblioteket innan vi åkte hem och lånade två böcker av Agatha Christie;p Älskar hennes böcker! Hon var deckarförfattare på typ 30- 40- 50-talet, och skrev böckerna om Hercule Poirot och miss Marple. Mord. Spännande! Jag älskar deckare, har kanske ärvt det efter mamma;p Hon gillar också deckare. Igår såg vi på Morden i Midsomer, och idag är det miss Marple. Nice!

Nu är jag trött. Och hungrig. Fast det var mer förut. Hoppas vi äter snart (älskar mat;p). Värt att nämna: I morse hade mamma plockat smultron som Märta och jag fick till frukost. Jättegott! Hoppas det blir det imorgon också.

Nu ska jag läsa Poirot, och kanske ta nån macka;)
Kramizz!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisflisan

Inget originellt.

RSS 2.0