Tågluff Suceava dag 7

Imorse åkte vi från Sighisoara, halv sju på morgonen *stön*. Igår kväll var det ett franskt sällskap som satt uppe när vi försökte sova, och vi hae rummet som vette ut mot uteplatsen. Och de pratade. Inte konstigt att man är trött idag (fast, iofs var klockan typ efter elva;).  Aaah, jag är hungrig! Jag har inte ätit typ någonting på över åtta timmar, för vi satt på ett tåg (again), som hade en VÄLDIGT äcklig toa, som ingen av oss ville gå på, så därför åt jag ingenting, och drack väldigt lite, för att slippa gå på den toan. Det kändes som när man är magsjuk (har ni varit det nån gång;), och inte får dricka eller äta knappt någonting. Och det var varmt (again;)! Över 27 grader, iaf. Puh!

Som sagt, imorse åkte vi från Sighisoara, vid halv sju på morgonen, och kom på ett ultramodernt tåg med ganska okej toa. Sen stannade vi tre timmar i en stad som heter Cluj-Napoc. Där åt vi lunch och handlade med oss mat till tåget, eftersom det inte fanns någon restaurangvagn. Mycket mer hann vi inte att göra, innan tåget skulle gå. Sen satt man där och höll sig i 6 och en halv timme;) Mysigt, mysigt *ironisk*. Till slut kom vi iaf fram, faktiskt inte alls försenade, vilket man i stort sett får räkna med här i Rumänien. Det är irriterande att man blir omkörd av så många vanliga bilar...

Och nu sitter vi på hostelet i Suceava, där vi ska sova två nätter. Det är en väldigt trevlig stämning här, alla hälsar på varandra här. Det är en australiensare som vi delar rum med, som är väldigt trevlig. Och föreståndarinnan (så gammaldags det ordet låter) kan lite svenska. Det är roligt. Det är även en svenska som bor här.

Frall, jag längtar efter dig! <3 Jag längtar efter att prata med dig, att kunna prata om varenda detalj i den här resan. Snälla, hör av dig! Men, livet är gla ändå, Frall! ;) Och om du och Elsoni läser det här så är det en sak jag vill berätta, som jag glömde skriva på era vykort (eller inte fick plats med, ni känner ju mig;). Den gröna ringen ni ser på era vykort är rester av den gamla stadsmuren runt Kraków.De rev hela muren nån gång (kommer inte ihåg exakt när) och planterade växter där. Så det är ett stort grönområde där nu. Väldigt mysigt!

Nu måste jag sluta, mamma vill mejla Eva, och jag känner att jag snart vill  ha någonting i lilla magen, så jag inte får alltför ont i den. Dessutom vill jag läsa Twilight (känner att jag börjar bli beroende, eller blev för länge sen;)

Kramizz!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lisflisan

Inget originellt.

RSS 2.0